بررسی کامیون های بروز جهان

بررسی کامیون Freightliner Coronado

این کامیون در اصل سنت فرایتلاینر را به معرض نمایش می‌گذارد. برخی از ویژگی های آیرودینامیک، کابین جادار، موتور پر قدرت و کابین دماغه دار بر آمریکایی بودن این کشنده زیبا تاکید می‌کند. استفاده از تکنولوژی به روز در ساخت و وجود امکانات ایمنی و رفاهی جدید، این کامیون را به یکی از محبوب ترین ها در کلاس خود بدل کرده است. موتورهای در نظر گرفته برای Coronado از انواع Detroit DD15 و Cummins ISX بوده که قادر به تولید 485 الی 600 اسب بخار نیرو می‌باشند. قیمت این کامیون چیزی در حدود 120 هزار دلار بوده و با 3 نوع کابین و 4 ارتفاع مختلف عرضه می‌شود (Day ،Extended ،Sleeper).

 

طراحی

بررسی کامیون Freightliner Coronado

نمای ظاهری کرونادو مستحکم و با ابهت است. جلوپنجره بزرگ از جنس کروم، کاپوت مکعب شکل و سپر بزرگ، نشان از جان‌سخت بودن کرونادو دارد! در کنار کاپوت نیز دو ورودی هوا تعبیه شده که ورود هوا را به داخل موتور افزایش داده است.

بررسی کامیون Freightliner Coronado

فرایتلاینر به بحث آیرودینامیک اهمیت خاصی داده است، در نتیجه شیشه منحنی جلو با زاویه 24 درجه طراحی شده تا کمترین مقاومت را در برابر هوا داشته باشد و چراغ ها و آینه ها نیز به همین منظور زاویه دار طراحی شده‌اند.کاپوت با زاویه 90 درجه باز می‌شود تا دسترسی به موتور آسان باشد.

بررسی کامیون Freightliner Coronado

به جهت کاهش وزن، کاپوت از جنس فایبرگلاس ساخته شده و به لطف چند تکه بودن، هزینه تعمیر و تعویض کمتری دارد. سپر نیز بسیار مقاوم و مستحکم است و به خوبی از بدنه در برابر ضربات محافظت می‌کند. طراحی چراغ ها کمی ابتدایی به نظر می‌رسد ولی کارآیی خوبی دارند. طلق آن ها نیز به راحتی قابل تعویض می‌باشند که این امر نیز در کاهش هزینه ها موثر است.

 

طراحی داخلی

بررسی کامیون Freightliner Coronado

به لطف محل مناسب قرارگیری دستگیره ها و پله های، ورود به کابین با کمترین مشکل امکان پذیر است. کابین نیز بسیار جادار بوده و فضای پا و سر نیز زیاد است. در اصل کابین 20 سانتی متر عریض‌تر از سایر کابین‌های دماغ دار دار می‌باشد و از نظر ایمنی، در برابر تصادفات مقاوم می‌باشد.

بررسی کامیون Freightliner Coronado

داشبورد با طراحی مستطیلی در مقایسه با رقبا کمی قدیمی به نظر و چوب مصنوعی به کار رفته در داخل کامیون های فرایتلاینر نیز بی کیفیت و تکراری است.ولی در مقابل، آرگونومی بسیار خوب بوده و تمام ادوات و نشانگرها در معرض دید کامل راننده هستند. برای راحتی بیشتر، کف کامیون کاملاً مسطح است و حرکت در داخل آن راحت می‌باشد.

بررسی کامیون Freightliner Coronado

غربیلک فرمان با روکش چرم، قابل تنظیم بوده و در کل تسلط به جاده و دید جلو و اطراف خوب است. کابین به خوبی عایق بندی شده و میزان نفوذ صدا و باد به میزان حداقل ممکن است. در کابین های موسوم به Sleeper، عایق بندی کابین بهتر بوده و در قسمت بالای تخت خواب نیز ادواتی برای کنترل سیستم تهویه مطبوع، بخاری و چراغ ها وجود دارد.

 

موتور و گیربکس

بررسی کامیون Freightliner Coronado

موتورهای قابل سفارش برای این کامیون از انواع Cummins ISX و Detroit Diesel DD15 هستند. موتورهای DD15 مجهز به ترمز موتور نیرومند Jacobs، سیستم EGR و سیستم کاهش آلایندگی Blue Tec هستند. این موتورها برای کارکرد در مدت زمان طولانی ساخته شده و قادرند تا 455 الی 560 اسب بخار نیرو تولید کنند. موتورهای Cummins ISX نیز انژکتوری بوده و از سیستم خنک کننده جدید بهره می‌برد. این موتورها نیز قادر به تولید 400 الی 600 اسب بخار نیرو می‌باشند. دو نوع گیربکس اتوماتیک و دستی Eaton نیز برای کرونادو در دسترس هستند.

 

کیفیت سواری

بررسی کامیون Freightliner Coronado

کم وزن ترین کرونادو 7,857 کیلوگرم است و شاسی نیز از مواد مستحکم ساخته شده و بسیار مقاوم می‌باشد. سیستم تعلیق نیز مناسب کار در شرایط سخت بوده و در کل باید بگوییم کیفیت سواری بسیار خوب و لذت بخشی را برای این کامیون به ارمغان آورده است. در نهایت باید بگوییم کرونادو به لطف طراحی اصیل آمریکایی، کیفیت ساخت خوب و موتور و شاسی نیرومند، در کلاس خود طرفداران زیادی دارد و از کامیون های محبوب رانندگان آمریکایی و کانادایی می‌باشد.

بررسی کامیون Freightliner Coronado















بررسی کامیون اینترنشنال LoneStar

بررسی کامیون اینترنشنال LoneStar

رانندگان عزیز کشورمان به خوبی با "اینترناش" های کرم رنگ با بدنه پرچی آشنایی دارند. زیبایی و القای حس کلاسیک در آن کشنده های ساده و زیبا در حدی است که اگر به خودروی سنگین هم علاقمند نباشید، ثانیه هایی توجه شما را به خود جلب خواهد کرد. خودروهای زیادی نیستند که توانسته اند حس کلاسیک را با طراحی مدرن ادغام کنند و محصولی زیبا ارائه دهند.

بررسی کامیون اینترنشنال LoneStar

در زمینه کامیون، آمریکایی ها بسیار حرفه ای عمل می کنند و هنوز یک ماک یا اینترنشنال 2013، سنت اجداد خود را حفظ کرده اند. اگزوزهای عمودی که از پشت کابین، آسمان را نشانه گرفته اند، مخزن سوخت استیل بزرگ و سپرهای کرومی زیبا سنت کامیون های آمریکایی می باشند که ما را به یاد فیلم های جنایی و جاده های بی انتهای صحرای نوادا می اندازند! در ادامه به بررسی اینترنشنال LoneStar می پردازیم.

 

طراحی خارجی

بررسی کامیون اینترنشنال LoneStar

این کامیون برای انجام کارهای سنگین ساخته شده است و طراحی آیرودینامیک آن کم نظیر است. احتمالاً اگر آن را در جاده ببینید شوکه شوید چون علاوه بر ابعاد غول پیکرش، اصلاً شکل و شمایلی نزدیک به بنزها و ولووها و حتی ماک های رقیب ندارد. برای این کامیون هر دو نوع کابین Day و Sleeper با سطح امکانات زیاد در دسترس می باشند. کشیده بودن دماغه و جلوپنجره و سپر بزرگ کرومی در نگاه اول بسیار جلب توجه می کنند.

بررسی کامیون اینترنشنال LoneStar

مخزن سوخت و رینگ های کرومی نیز جلوه گری آن را به اوج رسانده اند. تمام اجزای تشکیل دهنده کابین با هم هماهنگ بوده و به زیبایی در کنار هم قرار گرفته اند. چراغ های بیضی و مه شکن های گرد نیز ظاهر "لون استار" را مدرن تر جلوه می دهند. طراحی خاص بدنه تاثیر بسزایی در کاهش مصرف سوخت داشته و در عین حال زیبایی را نیز حفظ نموده است. حباب چراغ های جلو نیز به سادگی قابل تعویض می باشند و در صورت آسیب دیدن نیازی به تعویض کامل آن ها نیست.

 

طراحی داخلی

بررسی کامیون اینترنشنال LoneStar

برای کسانی که قبلاً سوار بر اینترنشنال شده اند، کابین LoneStar آشنا به نظر می رسد و به غیر از غربیلک فرمان جدید و تغییرات جزئی، مورد دیگری به چشم نمی خورد. جنس مواد به کار رفته و کیفیت ساخت بسیار مرغوب است و آرگونومی ادوات بسیار خوب و چیدمان آن ها منطقی می باشد. طبق معمول صنعت خودروسازی آمریکا، محدودیت فضا معنی ندارد و از بسیاری از رقبا بیش تر است. نشان دهنده ها کامل، واضح و خوانا بوده و در دید راننده می باشند.

بررسی کامیون اینترنشنال LoneStar

هم چنین طراحی صفحه کیلومترشمار زیبا و مدرن است. صندلی ها در سطح بالایی از راحتی قرار داشته و بدن را به خوبی دربر می گیرند و به  راحتی می توانید بدون این که دچار درد کمر شوید، کل روز را با آن به رانندگی بپردازید. موقعیت قرارگیری راننده خوب و مسلط به جاده می باشد. کیفیت سیستم صوتی و نورپردازی داخل کابین نیز بسیار خوب و در مدل های مجهز به تخت خواب، آسایش راننده دوچندان می شود.

بررسی کامیون اینترنشنال LoneStar

در کابین Sleeper، صندلی های جلو چرخیده و در مقابل هم قرار می گیرند. به دلیل راحتی بیش تر، یک مبل در داخل کابین قرار گرفته که باز شده و تبدیل به تخت خواب می شود. در این کابین یک یخچال و دو کابینت بزرگ نیز قرار دارد که بسیار مفید و کاربردی هستند. بالای کابین، زیر تخت خواب و زیر کنسول میانی نیز فضاهایی برای قرار دادن اشیا در نظر گرفته شده است. امکانات دیگر شامل سیستم رهیاب، بلوتوث و سیستم کنترل تایرها می باشد.

 

موتور و گیربکس

بررسی کامیون اینترنشنال LoneStar

این کشنده از موتورهای MaxxForce 13 و Cummins ISX 15 بهره می برد. این موتورها بسته به مدل، به گیربکس های 10، 13، 15 و 18 سرعته مجهز هستند. پیشرانه های "مکس فورس 13" در رده مقرون به صرفه ترین ها قرار می گیرند. به جچهت کاهش وزن، بدنه موتور از آهن و گرافیت فشرده ساخته شده است که باعث مقاوم تر شدن آن نیز گردیده است.

بررسی کامیون اینترنشنال LoneStar

موتورهای کامینز به اندازه موتورهای مکس فورس مقرون به صرفه نیستند ولی قدرت و شتاب بالاتری دارند. موتورها همگی به صورت استاندارد، می توانند تا 600 اسب بخار، نیروی ترمز موتور تولید کنند. در نهایت باید بگوییم طراحان این کامیون در زمینه طراحی پا را فراتر گذاشته و نتیجه کار آن ها محصولی زیبا و کارآمد از آب در آمده است. سواری این کامیون در کنار قدرت بالا و دوام قطعات، LoneStar را به رقیبی جدی برای سایر کامیون سازهای آمریکایی کرده است.

بررسی کامیون اینترنشنال LoneStar












بررسی کامیون اویکو Powerstar

بررسی کامیون اویکو Powerstar

اتوبوس و کامیون ساز ایتالیایی، IVECO در زمینه خودروهای تجاری موفق بوده است و محصولات وی، خصوصاً ون‌های این خودروساز، در سراسر دنیا مشغول به خدمت در زمینه‌های مختلف خدماتی و امدادی می‌باشند. در این مطلب قصد داریم تا به بررسی کامیون اویکو پاوراستار مدل 2010 بپردازیم. شروع فعالیت این کمپانی به سال 1975 باز می‌گردد و تجربه کم‌تری از بسیاری از رقبا دارد. پس نباید از او انتظار زیادی در حد بنز یا ولوو داشت ولی این بدان معنا نیست که اویکو از قافله عقب مانده است!

بررسی کامیون اویکو Powerstar

پاوراستار تنها کامیون دماغه‌دار اویکو می‌باشد و برای انجام کارهای سنگین ساخته شده است. طیف وسیعی از پیشرانه‌ها برای این کامیون در نظر گرفته شده است که قادرند بین 450 الی 560 اسب‌بخار نیرو تولید کنند. در این کامیون از گیربکس الکترونیکی اتوماتیک Euro Tronic II استفاده گردیده که کارایی و راندمان بسیار بالا دارد. پاوراستار 6x4 و دارای یک کابین Active Day و یک کابین Active Time Sleeper با دو نوع سقف کوتاه و متوسط می‌باشد. به لطف موتور قوی و ساختار مستحکم، این کامیون قادر است تا 90 تن بار حمل کند.

 

طراحی خارجی

بررسی کامیون اویکو Powerstar

به لطف موتور جلو بودن پاوراستار و شباهت آن با محصولات آمریکایی، این کامیون محبوبیت زیادی دارد. چهره زمخت آن با استفاده از قطعات فلزی، بسیار زیبا شده است. دماغه کشیده و جلوپنجره بزرگ که نوشته IVECO را بر روی خود دارد، در کنار هواکش‌های ورودی کنار دماغه، نمای ظاهری را خاص‌تر کرده است.

بررسی کامیون اویکو Powerstar

طراحی چراغ‌های جلو مستطیل شکل و بسیار ساده می‌باشد و با استفاده از چراغ‌های مه‌شکن گرد، تاکید می‌کند که این یک خودروی تجاری است. در طراحی گل‌گیرها نیز سعی شده تا اصول آیرودینامیکی رعایت گردد. اگزوزهای عمودی پشت کابین نیز یادآور کامیون‌های آمریکایی می‌باشند.

 

طراحی داخلی

بررسی کامیون اویکو Powerstar

با ورود به کابین توسط پله و دستگیره‌هایی ارگونومیک، فضای 2.3 متری با کف مسطح را خواهید دید  که به راحتی به تمام قسمت‌های آن دسترسی دارید. داشبورد از دیگر مدل‌های اروپایی اویکو به عاریت گرفته شده است و بر روی آن دکمه‌هه و ادوات کنترل کننده به خوبی در کنار هم قرار گرفته اند.

بررسی کامیون اویکو Powerstar

مواد به کار رفته در کابین از مدل Acco بهتر است ولی هنوز هم کمی زمخت می‌باشند و استفاده از رنگ خاکستری در اکثر قسمت‌ها نیز به حس ارزان بودن این مواد دامن می‌زنند که البته در برخی از رقبای اویکو نیز این موضوع به چشم می‌خورد. صفحه کیلومترشمار طراحی مدرنی دارد و نشانگرها بسیار واضح، خوانا و در معرض دید کامل راننده قرار دارند. صندلی راننده یکی از راحت‌ترین‌ها در کلاس خود است و در جهات زیادی قابل تنظیم می‌باشد. غربیلک فرمان نیز قابل تنظیم بوده و طراحی مدرنی دارد.

بررسی کامیون اویکو Powerstar

موقعیت قرارگیری راننده بالا است و به همین دلیل دید بهتری به جاده دارد. در بحث فضای داخلی و کمد و قفسه نیز اویکو از رقبا کم نیاورده است. در کابین‌های دارای تخت‌خواب (Sleeper Cab) از یک تخت بسیار راحت و بزرگ استفاده گردیده است و در زیر آن یک فضای 100 لیتری برای نگهداری اشیا در نظر گرفته شده است.

 

موتور و گیربکس

بررسی کامیون اویکو Powerstar

برای پاور استار، موتورهای Cursor و Cummins ISX یورو 5 در دسترس می‌باشند و قدرتی بین 450 الی 560 اسب‌بخار تولید می‌کنند. در موتورهای Cursor به جهت صرفه‌جویی در مصرف سوخت،از تکنولوژی Selective Catalytic Reduction استفاده گردیده است. این سیستم خروجی اگزوز را تصفیه می‌کند و قدرت و کارایی موتور را بالا برده و هم‌چنین هزینه نگهداری را به میزان چشمگیری کاهش می‌دهد.

بررسی کامیون اویکو Powerstar

موتور 15 لیتری Cummins ISX با بهرهگیری از سیستم EGR، موفق به کسب استاندارد یورو 5 گردیده است. هم‌چنین این موتور از توربوشارژر بهره می‌برد تا بتوان از حداکثر توان موتور بهره برد و از ترمزموتور بسیار نیرومندی سود می‌برد که قادر به تولید 600 اسب‌بخار نیروی ریتاردر است. با استفاده از گیربکس Euro Tronic II که 16 سرعته و اتوماتیک می‌باشد، نیروی موتور با کم‌ترین اتلاف نیرو به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

 

کیفیت سواری

بررسی کامیون اویکو Powerstar

اویکو پاوراستار با داشتن سیستم تعلیق کارآمد و قفل دیفرانسیل، در کنترل کامل راننده می‌باشد. برای داشتن سواری نرم‌تر، کابین از سیستم تعلیق چهار نقطه‌ای بهره می‌برد که مخصوص کارهای سنگین است و تنش‌های جاده و کامیون را به خوبی جذب می‌کند. فرمان‌پذیری و هندلینگ نیز بسیار خوب و در حد رقبا بوده و پاوراستار را آماده رقابت با رقبای سوئدی و آلمانی می‌کند.

بررسی کامیون اویکو Powerstar

در خاتمه باید بگوییم به لطف کابین دماغه دار و محبوبیت بالای آن و جذابیت طراحی، پاوراستار می‌تواند یکی از چند گزینه پیش روی رانندگان حرفه‌ای باشد. کابین راحت و جادار بوده و در کنار قدرت بالای موتور، می‌توان گفت اویکو پاوراستار تمام ویژگی‌های یک کشنده تمام عیار را دارد و تنها ایرادی که می‌توان به آن گرفت، مربوط به کیفیت پایین قطعات و مواد به‌کار رفته در داخل کابین است.









بررسی نسل جدید کشنده رنو RANGE T

renault_trucks_street_art_3d_1 
 
 

و اینک نسل جدید رنو :
ارتقا یافته به استاندارد یورو ۶ . بیش از ۲ میلیارد یورو هزینه دقیق ترین تست های صورت گرفته بر روی این مدل بوده که در طول تاریخ بی سابقه بوده است . این هزینه به مشتریان حس اطمینان میدهد .رنو بیش از پیش به فکر مشتریان خود وحفظ آنها است . البته از همکاری ولوو در این هزینه نباید چشم پوشی کرد . کیفیت و قابلیت اطمینان اتفاقی نیست . ۳۰۰ دستگاه از این مدل در طول ۵ سال با طی مسافت ۱۰ میلیون کیلومتر از دمای ۴۰ درجه زیر صفر تا دمای ۶۰ درجه بالای صفر روزانه تست شده اند و ۵ میلیون کیلومتر اضافی از نظر کیفیت تست شده اند

new_range_quality_trials_3
کامیون های محدوده فواصل دور :
به لطف پیشرانه یورو ۶ مصرف مدل های تی خیلی کمتر شده است و آزمایشات تونل باد حاکی از آن است که مصرف کمتر به جهت آیرودینامیک بالای بدنه به ارمغان آورده است . به واسته استاندارد یورو ۶ . ۵ درصد نسبت به مدل های قبلی رنو مصرف کمتری دارد. این مدل تونل موتور خیلی کوتاه تر شده است به نحوی که کف کامیون صاف هست و فضای داخلی بسیار بزرگتری به نسبت دارد. دشبورد بسیارارگونومیک هست و دارای یک مانیتور ۷ اینچی هست که سیستم ناوبری و غیره را در کنترل دارد . و در زیر تخت پایین فضایی جهت قرار دادن اشیا وجود دارد که از بغل اتاق و جعبه های کناری قابل دسترس هست که بسیار کارای دارد . T-Range-Renault-Trucks-2014-model-launch-dashboard
موتور های معرفی شده از طیف دی تی آی ۱۱ و دی تی آی ۱۳ هستن که همگی استاندارد یورو ۶ را پاس کردند . همچنین گیربکس های مجهز به اپتیک درایو اتوماتیک که رانندگی را لذت بخش خواهند کرد . ظرفیت مخازن آن ۱۴۷۵ لیتر است. تعمیر و نگه داری این کامیون به شدت ساده تر شده است  آن هم به دلیل جداسازی و تفکیک مسیر های الکتریکی از هیدرولیکی در بدنه .که تمام ادوات الکتریکی در قسمت راست و تمام قطعات هیدرولیکی در سمت چپ قرار دارند .T-Range-interior-Renault-Trucks-Launch
اگر به هر علت برای کامیون مشکلی رخ دهد با فشردن یک دکمه شما میتوانید نزدیکرین شرکت و خدمت دهنده رنو را جهت کمک اطلاع دهید .رنو تا به امروز تغریبا ۲۵۰۰۰ راننده را تحت آموزش کار با کامیون جدید قرار داده است کهاین خود باعث دیر مستهلک شدن کامیون و صرفه جویی تا ۱۵ درصد در لوازم میشود.

renault_trucks_street_art_3d_3